مرکز خدمات پاژ الکترونیک راد

اپل در نسخه آزمایشی آی او اس 14.5 در حال آزمایش قابلیتی جدید است که امکان آنلاک کردن قفل گوشی‌های آیفون با کمک اپل واچ را برای کاربران فراهم می‌کند.

قابلیتی که این روزها و به دلیل استفاده از ماسک در پی شیوع کرونا، می‌تواند بسیار کاربردی باشد و مورد توجه دارندگان گوشی‌های آیفون قرار گیرد. البته اپل پیشتر در آی او اس 14، تغییراتی را به منظور ارتقای قابلیت فیس آیدی اعمال کرده بود تا حتی با ماسک هم بتوان قفل این گوشی‌ها را باز کرد.

اما به نظر می‌رسد که این تغییرات کافی نبوده و این مسئله یعنی عدم آنلاک شدن گوشی در حین استفاده از ماسک، گله و شکایت بسیاری از کاربران را به دنبال داشته است. حال این شرکت برای رفع مشکل مذکور، راه حل دیگری را ارائه کرده و آن استفاده از ساعت اپل واچ است.

قبل از هر چیز، ابتدا باید آیفون خود را نسخه آی او اس 14.5 و اپل واچ خود را نیز به نسخه 7.4 بروزرسانی کنید. البته این دو نسخه فعلا در حالت آزمایشی قرار دارند اما در آینده نزدیک، نسخه عمومی‌آن‌ها عرضه خواهد شد و قابل دانلود خواهد بود.

فراموش نکنید که اپل واچ شما نیز می‌بایست به کد عبور برای آنلاک شدن مجهز شده باشد. در اینجا، زمانی که فیس آیدی گوشی، ماسک را روی صورت فرد تشخیص دهد، از اپل واچ برای بازگشایی قفل دستگاه کمک می‌گیرد. البته برای استفاده از این ویژگی، باید گوشی و اپل واچ در نزدیکی هم قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید