مرکز خدمات پاژ الکترونیک راد

یکی از اتفاق های عجیبی که برخی از کاربران گوشی های موبایل با آن رو به رو می‌شوند، مسئله شارژ نشدن گوشی در حالتی است که علامت شارژ توسط دستگاه نشان داده می‌شود! در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد مشکل شارژ نشدن گوشی علیرغم نشان دادن علامت شارژ گوشی صحبت کنیم. با بروزرسانی همراه باشید.
شارژ نشدن گوشی های موبایل می‌تواند بنا به دلایل مختلف رخ دهد. بری مثال خراب بودن شارژر، خراب شدن سوکت شارژ گوشی، خرابی فلت شارژ، بروز اختلال در مدارهای تغذیه و… همگی می‌توانند عاملی برای جلوگیری از شارژ شدن گوشی های موبایل باشند. البته زمانی که در اثر معیوب بودن این قطعات گوشی شارژ نمی‌شود، اتصال شارژر به دستگاه، هیچ نتیجه‌ و تغییری را به همراه نخواهد داشت
اما در برخی شرایط خاص و نادر یک اتفاق دیگر رخ می‌‌دهد! در این حالت گوشی اتصال شارژر را تشخیص داده و علامت شارژ را نشان می‌دهد، اما در عمل و واقعیت باتری دستگاه شارژ نمی‌شود!
حقیقت ماجرا این است که چندین عامل و دلیل مختلف می‌توانند منجر به بروز این مشکل نادر و عجیب در گوشی های موبایل شوند. دلایل این امر در برخی موارد نرم افزاری هستند و در برخی موارد دیگر سخت افزاری بوده و نیاز به تعمیرات بسیار دقیق و نسبتا پیچیده دارند. اما عمدتا دلایل زیر می‌توانند منجر به بروز مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی شوند:

– وارد شدن فشار یا ضربه به گوشی
– تماس گوشی با آب
– باگ نرم افزاری
– مشکل در مسیر ارتباط مادربرد و باتری گوشی
– خراب بودن قطعه برد
– خراب بودن IC شارژ
– خراب بودن خود باتری
– خراب بودن فلت شارژ (داک کانکتور)

⚠️در ضمن اگر به مشکل مشابهی برخورد کردید، حتما به تعمیرگاه مجاز و حرفه ای مراجعه کنید تا از آسیب جدی به بقیه قطعات گوشی موبایل خود، جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید در سریع ترین زمان گوشی موبایل خود را در مرکز ما تعمیر کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید