مرکز خدمات پاژ الکترونیک راد

به‌گفته مارک گِرمن، اپل قصد دارد نسل بعدی ایرپاد استاندارد را در نیمه دوم سال جاری میلادی و احتمالا درکنار سری گوشی‌های آیفون ۱۳ رونمایی کند.

با نزدیک‌شدن به نیمه دوم ۲۰۲۱، انتظار می‌رود اپل دسته جدیدی از محصولاتش را رونمایی و روانه بازار کند و احتمالا سومین نسل هدفون‌های بی‌سیم این شرکت یکی از محصولات جدیدی خواهد بود که غول دنیای فناوری قصد دارد آن را با طراحی و مشخصاتی جدیدی عرضه کند. حال در جدیدترین اخبار، باردیگر تأیید شده است که هدفون مذکور می‌تواند بخت زیادی برای حضور در رویداد رونمایی خانواده آیفون ۱۳ داشته باشد.

مارک گِرمن، تحیلگر نام‌آشنای بلومبرگ، در جدیدترین خبرنامه هفتگی‌اش ادعا می‌کند که طراحی مجدد ایرپاد ۳ بزرگ‌ترین تغییر ظاهری این سری از هدفون‌های اپل از زمان عرضه نسخه اولیه خواهد بود و عمدتا اِلِمان‌های طراحی‌اش را از ایرپاد پرو وام خواهد گرفت. سومین نسل ایرپاد استاندارد طراحی مشابهی با مدل‌های پرو خواهد داشت؛ اما احتمالا ویژگی حذف نویز فعال را شامل نمی‌شود.
به‌طورکلی، مدتی است که شایعات متعددی درباره نسل بعدی ایرپاد استاندارد و مدل پرو آن منتشر می‌شود. برخی از این شایعات ادعا می‌کردند که تولید انبوه ایرپاد ۳ در انتهای سال جاری میلادی آغاز می‌شود؛ درحالی‌که اخیرا گزارش شده است که این محصول می‌تواند در بازه آگوست تا سپتامبر (مرداد تا مهر) رونمایی و عرضه شود. پیش‌تر، بلومبرگ نیز مدعی بود که ایرپاد ۳ برای عرضه در می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) و ایرپاد پرو برای عرضه در بازه‌ای نامشخص در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده‌اند.

گفته می‌شود ایرپاد پرو جدید می‌تواند طراحی گِرد داشته باشد که آن را شبیه به هدفون تازه‌معرفی‌شده بیتس استدیو بادز خواهد کرد. همچنین با استناد به یکی از پتنت‌های اپل، ایپاد پرو ۲ می‌تواند با بهره‌گیری از مجموعه فناوری و حسگرهایی به قابلیت اجرای فرامین با استفاده از دستور حرکتی مجهز شود و کاربر با لمس بدن فرامین خود را اعمال کند.

اختراع مذکور نشان می‌دهد که برای اجرای فرامین می‌توان از ضربه‌زدن و کشیدن انگشت یا فشاردادن بهره گرفت و آن‌ها را روی بازو یا گونه یا اعضای دیگر بدن اعمال کرد. به‌عنوان مثال، برای افزایش میزان صدا، می‌توان با کشیدن انگشت به‌سمت بالا روی گونه این کار را انجام داد و برعکس با کشیدن انگشت به‌سمت پایین میزان صدا را کم کرد. همچنین، با دوبار ضربه به سَر می‌توان آهنگ یا هر محتوایی را تعویض کرد؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که این فرایند می‌تواند با شخصی‌سازی کاربر متفاوت باشد.

افزون‌براین، مینگ‌چی کو، تحلیگر معتبر محصولات اپل، در گزاش اخیرش مدعی است که این شرکت مشغول کار روی تعبیه حسگرهای سلامتی محور در ایرپاد پرو است که می‌تواند برگ‌برنده برای اپل درمقابل رقبا باشد. وی معتقد است که نسل سوم ایرپاد با‌‌‌توجه‌‌به تغییر طراحی، می‌تواند موفقت بزرگی را در فروش تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید