مرکز خدمات پاژ الکترونیک راد

همون‌طور که می‌دونید کمپانی ال جی مدت قابل توجهی هست که تلاش می‌کنه تا جایگاه مناسبی برای خودش در بازار گوشی‌های هوشمند دست و پا کنه و در همین راستا چند سال پیش، این کمپانی تونست در کنار بقیه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با محصولات موفقی همچون  گوشی ال‌جی G2، به دست‌آوردهای خوبی برسه.

گوشی ال جی G3  اولین گوشی‌هوشمندی بود که نمایشگر اون  کیفیت رزولوشن QHD رو برای کاربران به ارمغان می‌آورد (چهار برابر رزولوشن HD برابر با 2560 پیکسل افقی و 1440 پیکسل عمودی) و سپس گوشی ال‌جی G5 هم اولین گوشی مدولاری (امکان ارتقا برخی قطعات از جمله رم) بود که به بازار عرضه شد و و در نهایت گوشی ال‌جی G6 اولین گوشی بود که با نسبت تصویر 18:9 یا یونیویزیوم تولید شد.

سال گذشته، این غول کره‌ای با توقف تولید گوش‌های سری G و معرفی گوشی‌های هوشمند ال جی Velvet تلاش کرد روح تازه‌ای در بخش گوشی‌های هوشمند خودش بدمه اما مدتی بود که یک شایعه عجیب وارد بازار دنیای فناوری شد و بر اساس اون اعلام شد که شرکت ال‌جی تولید تلفن‌های همراه خودش رو متوقف خواهد کرد و این موضوع باعث شد تا بعضی از کاربران این شرکت، در این زمینه دچار نگرانی‌هایی بشن.

حال به تازگی رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردن که شرکت تولید محصولات الکترونیکی ال‌جی قصد داره از بازار تولید گوشی‌های هوشمند خارج بشه و کارمندان این بخش رو به سایر واحدهای تجاری خودش منتقل کنه؛ چراکه ال‌‌جی اکنون روزگاری خوشی رو سپری نمی‌کنه و مدت‌هاست که سیر نزولی در پیش گرفته.

گفته می‌شه ال‌جی پس از تحمل خسارت هنگفت در این بخش در سال 2015، تلاش کرد واحد ارتباطات موبایلی خودش رو که واحد تولید گوشی‌های هوشمند رو تحت نظر داشت، بفروشه؛ همچنین یک منبع آگاه در شرکت ال‌جی به روزنامه تایمز کره جنوبی گفته: «ال‌جی گزینه‌های مختلفی مثل فروش، جدا کردن بخش تلفن همراه و خروج کلی رو در نظر داشت اما به تازگی تصمیم گرفته به طور کلی از این بازار خارج بشه.»

البته ال‌جی در بیانیه‌ای تصریح کرده که موجودی فعلی گوشی‌های شرکت همچنان برای فروش در بازار موجود خواهند بود و به‌روزرسانی‌های نرم افزاری هم برای مدت زمانی مشخصی در دسترس کاربران فعلی گوشی‌های ال‌جی قرار خواهد گرفت.

در واقع وجود نارسایی در برخی گوشی‌های تولیدی LG در کنار بازاریابی ناموفق در مقایسه با رقبای چینی از جمله دلایل ناکامی ال‌جی در بازار گوشی تلفن همراه طی سال های گذشته بوده؛ به نظر شما سرنوشت ال‌جی به کجا خواهد رسید؟ آیا خروج ال‌جی از بازار گوشی‌های هوشمند براتونن ناراحت کننده بود؟

دیدگاهتان را بنویسید