مرکز خدمات پاژ الکترونیک راد

مستندات مربوط به پتنت شیائومی از طراحی جدید و متفاوت گوشی هوشمندی مجهز به نمایشگر کشویی دوطرفه با نام «Dual Side Slider» خبر می‌دهد.

تصاویر مربوط به پتنت ثبت شده در اداره ملی مالکیت فکری چین (CNIPA) نشان می‌دهند که دستگاه جدید مجهز به نمایشگر ثانویه است و قسمت کشویی امکان حرکت هم در جهت راست و هم در جهت چپ دارد.

براساس گزارش منتشر شده وب‌سایت LetsGoDigital، غول فناوری چینی قصد دارد دستگاهی با طراحی ظاهری منحصر به فرد و آینده‌نگرانه توسعه دهد. همان‌طور که گفته شد، قسمت کشویی دستگاه در هر دو جهت حرکت می‌کند.

زمانی که کاربر قسمت کشویی دستگاه را به سمت راست حرکت می‌دهد، ماژول دوربین موبایل قابل رویت خواهد بود. زمانی که قسمت کشویی به سمت چپ حرکت داده می‌شود، نمایشگر ثانویه کوچکتری در آن قسمت دیده می‌شود. طول نمایشگر مذکور، به اندازه طول موبایل است.

با توجه به تصاویر منتشر شده از این پتنت، در پنل جلویی دستگاه ظاهرا خبری از دوربین سلفی نیست. در واقع دوربین‌های پنل پشتی و جلویی موبایل در قسمت کشویی دستگاه جای گرفته‌اند.

البته همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در یکی تصاویر چهار حفره مخصوص قرارگیری لنز دوربین و در تصویر دیگر سه حفره برای دوربین در نظر گرفته شده است. مشخص نیست آیا واقعا این شرکت قصد دارد چنین دستگاهی را توسعه دهد یا پتنت اخیر در حد همان ایده باقی می‌ماند.

شیائومی تاکنون پتنت‌های متنوعی در اداره ملی مالکیت فکری چین به ثبت رسانده که هر کدام ایده‌های خلاقانه‌ای را دنبال می‌کنند. یکی دیگر از پتنت‌های اخیر این شرکت، گوشی عجیب و غریبی را نشان می‌دهد که با طراحی استوانه‌ای شکل و نمایشگر رول‌شونده خود، می‌تواند به عنوان اسپیکر هوشمند نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه از نمایشگر رول‌شونده بهره می‌برد که در صورت نیاز به بیرون کشیده می‌شود. با توجه به اینکه گوشی موردنظر شیائومی قرار است نقش یک اسپیکر هوشمند را نیز ایفا کند، رول شوندگی کمک می‌کند تا زمانی که به نمایشگر نیازی نیست، از آن محافظت شود.

دیدگاهتان را بنویسید