مرکز خدمات پاژ الکترونیک راد

تمیز کردن ایرپاد با رعایت کامل اصول و فراتر از توصیه اپل

ایرپادهای شما می توانند بسیار کثیف شوند. چه از طریق گوش و محتویات داخل گوش و چه در فضای بیرون. در هر دو حالت تمیز کردن ایرپاد امری واجب است و اگر با احتیاط انجام نشود، می تواند باعث خراب شدن آن شود که تعمیرش هم کار چندان ساده ای نیست. در ادامه البان از اصول تمیز کردن ایرپاد که یکی از دلایل مراجعات کاربران در زمینه تعمیرات موبایل آیفون است را برایتان می گوید.

چرا ایرپادها نیاز به تمیزکردن دارند؟

ممکن است از لحاظ ظاهری متوجه کثیفی هایی روی ایرپادها شوید. و حالت بعدی این هست که این کثیفی ها باعث افت کیفیت صدای خروجی ایرپادها می شوند.

تمیز کردن ایرپاد ، البان

حالت ظاهری که به راحتی قابل کشف هست. اما در حالتی که کیفیت صدا خراب هست، یکی از دلایل می تواند کثیف شدن محل های خروجی صدا باشد که باید تمیزشان کرد. دلیل دیگر هم می تواند به روز نبودن ایرپاد باشد!

مطلب مرتبط: به روز کردن ایرپاد

توصیه های شرکت اپل برای تمیز کردن ایرپاد چیست؟

شرکت اپل برای تمیز کردن ایرپاد توصیه ای که می کند اصلا کافی نیست و ممکن است حتی اگر حواستان نباشد باعث خراب شدن ایرپاد نیز بشود. اپل می گوید با استفاده از دستمال و گوش باک کن و کمی مایع شستشو می توانید ایرپاد را تمیز کنید.

اما معمولا کثیفی های ایرپاد درونی هستند و روی توری بلندگو و سوراخ میکروفن کثیف می شوند که با دستمال و گوش پاک کن نمی توان به این فضاها دسترسی داشت. اما شیوه های دیگری هم هست که البان برایتان توضیح خواهد داد.

تمیز کردن اصولی ایرپادها

حساس ترین بخش ایرپاد همان توری بلندگوی آن هست. هنگام تمیز کردنش هم مراقب باشید تا توری پاره نشود و هم مراقب باشید که بدتر کثیفی ها را درونش فشرده و غیرقابل دسترس نکنید.

برای تمیز کردن داخل شکاف ها و روی بلندگو، از اجسام نوک تیز باید استفاده کنید. یک خلال دندان می تواند مناسب باشد. با یک فشار ملایم و کم با حرکت دورانی، سعی کنید کثیفی ها را از داخل ایرپاد خارج نمایید.

تمیز کردن ایرپاد ، البان

راه دوم استفاده از چسب های خمیری است که از لوازم التحریری ها می توانید تهیه کنید. این چسب های خمیری با نام های مختلفی همچون بلوتک (Blu-Tack) فروخته می شوند. مقداری چسب را با دستتان مالش دهید تا کمی گرم شود و داخل ایرپاد فرو کنید. اندازه بلوتک به حدی باشد که بخش زیادی از آن بیرون از ایرپاد بماند. کمی آن را فشار دهید تا تمام آلودگی ها به آن بچسبند و سپس خارجش کنید.

تمیز کردن ایرپاد ، البان

مطلب مرتبط: تمیز کردن راه حل مشکل شارژ نشدن آیفون

استفاده از الکل و گوش پاک کن نیز برای تمیز کردن خوب هست. نگران مایع بودن الکل و آسیب دیدن ایرپاد نباشید چرا که الکل خیلی سریع می پرد. اما مقدار زیاد آن هم می تواند مشکل ساز باشد.

تمیز کردن ایرپاد ، البان

کشیدن یک مسواک نیز می تواند در امر تمیز کردن ایرپاد در مرحله آخر کمک خوبی باشد.

تمیزکردن ایرپاد پرو

ایرپاد پرو ضد آب هست، اما نه به این معنا که می توانید از آنها در زیر آب استفاده کنید. فقط به این صورت که اگر خیس شوند خراب نخواهند شد. می توانید ایرپاد پرو را با آب خوب شسته و رها کنید تا خشک شود.

اگر باز هم کثیف بود هر یک از شیوه های گفته شده در بالا می توانند خوب باشند.

تمیز کردن کیس ایرپاد

برای تمیز کردن کیس ایرپاد می توانید از مسواک و گوش پاک کن استفاده کنید.

تمیز کردن ایرپاد ، البان تمیز کردن ایرپاد ، البان تمیز کردن ایرپاد ، البان

حتما برای درگاه شارژ آن نیز فکری کنید. این درگاه می توانند مانند درگاه شارژ گوشی آیفون خیلی کثیف شود و در شارژ کردن ایرپادها مشکل بسازد.

تمیز کردن ایرپاد ، البان

نبایدها در تمیز کردن ایرپاد

برای شستشو مواردی را گفتیم که خوب است انجام دهید، حالا مواردی که نباید هرگز انجام دهید را نیز بیاد ذکر کنیم تا مشکلی برای ایرپاد شما پیش نیاید:

  • هرگز برای تمیز کردن ایرپاد از باد استفاده نکنید. شدت باد می تواند به ایرپادها آسیب جدی بزند.
  • در شستشو از موارد شوینده خیلی قوی استفاده نکنید چرا که ممکن است به پلاستیک ایرپاد هم آسیب وارد کند.
  • هرگز ایرپاد را در آب فرو نبرید. حتی ایرپاد پرو را نیز داخل آب فرو نبرید و فقط روی آن آب بگیرید.

تمیز کردن ایرپاد ، البان

دیدگاهتان را بنویسید